• Εγγραφή
Μεγάλοι Ζωγράφοι. (Ι. Γρίβας, Β' Γυμνασίου, Σχολ. έτος 2015-2016) Εκτύπωση
Τρίτη, 13 Σεπτέμβριος 2016 10:38

           Σχολικό έτος 2015 – 2016            
2ο  ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΝΩ ΛΙΟΣΙΩΝ
Β2
Βιωματική δράση : « Μεγάλοι ζωγράφοι»
Υπεύθυνος καθηγητής : Γρίβας Ιωάννης ΠΕ 04/01


01-vanΗ ζωγραφική είναι βασικό μέσο έκφρασης των συναισθημάτων και επικοινωνίας του ανθρώπου από πολύ μικρή ηλικία.
Τα παιδιά που ζωγραφίζουν ανεπιτήδευτα δείχνουν από το θέμα που επιλέγουν, αλλά και τα χρώματα που χρησιμοποιούν, όλο τον ψυχικό τους κόσμο.
Σκοπός της εργασίας ήταν μέσα από την μελέτη της ζωής και του έργου πέντε μεγάλων ζωγράφων οι μαθητές να έρθουν σε επαφή με την ζωγραφική ως βασικό μέσο έκφρασης  βιωματικών καταστάσεων, συναισθημάτων αλλά και συλλογικής μνήμης-συνείδησης.

Παιδαγωγικοί στόχοι
Οι μαθητές :02-el-greco
1.    Να γνωρίσουν τη ζωή και το έργο πέντε (5) σημαντικών ζωγράφων
2.    Να αντιληφθούν με ποιον τρόπο η  κοινωνική πραγματικότητα (οικονομία, ηθική,αξίες) στην οποία δημιούργησε ο κάθε ζωγράφος, η κοινωνική του θέση και ο ψυχισμός του επηρέασαν το έργο του.
3.    Να έρθουν σε επαφή με αληθινά έργα τέχνης καλλιεργώντας έτσι την αισθητική, την φαντασία αλλά και την παρατηρητικότητά τους.
4.    Να αναπτύξουν την αναλυτική-κριτική τους σκέψη στο περιεχόμενο και δευτερευόντως στην τεχνική των έργων ζωγραφικής, ανακαλύπτοντας τις διαφορές στα έργα , ακόμα και των ίδιων ζωγράφων, ανάλογα με την εποχή και την ηλικία του δημιουργού.
5.    Να προσδιορίσουν το ιστορικό – κοινωνικό πλαίσιο.
6.    Να ευαισθητοποιηθούν σε κοινωνικά θέματα.
7.    Να καλλιεργήσουν τον προφορικό τους λόγο .
8.    Να μάθουν να επικοινωνούν και να συνεργάζονται.


Αποτελέσματα :

03-da-vinciΕίχε πολύ ενδιαφέρον ο τρόπος με τον οποίο προσέγγισαν οι μαθητές τα έργα κυρίως των Picasso, Van Gogh  και Klimt.
Ο αφαιρετικός, συμβολικός και πολλές φορές συμπυκνωμένος τρόπος έκφρασης των συγκεκριμένων ζωγράφων αρχικά τους ξένισε.
Εκφράσεις όπως ¨και εγώ μπορώ να το ζωγραφίσω αυτό¨ ή ¨δεν βγάζει νόημα¨ ήταν κυρίαρχες.
Η γνώση της ζωής του κάθε καλλιτέχνη, της εποχής που έζησαν και δημιούργησαν αλλά κυρίως η ανακάλυψη της ιστορίας που κρύβεται πίσω από κάθε έργο ήταν καθοριστική.
Οι πιο ενδιαφέρουσες συζητήσεις έγιναν κυρίως για τα έργα των Picasso (Γκερνίκα), Klimt (το φιλί) και Van Gogh (Δωμάτιο και έναστρη νύχτα). Αρκετή συζήτηση έγινε και για το ¨Μυστικό δείπνο¨ Da Vinci αλλά για άλλους λόγους (οι θεωρίες συνωμοσίας συγκινούν τους περισσότερους) .04-klimt
Δυστυχώς πολλές από τις ενδιαφέρουσες και πρωτότυπες απόψεις δεν αποτυπώθηκαν στις εργασίες, ίσως λόγω αυτολογοκρισίας (συμβαίνει και στις εργασίες ενηλίκων), ενώ προτιμήθηκε η σίγουρη οδός της εγκυκλοπαιδικής παράθεσης.
Σε κάθε περίπτωση θεωρώ ότι το όλο εγχείρημα κρίνεται θετικά αν και γι’αυτό μεγαλύτερη σημασία έχει η γνώμη των ίδιων των μαθητών – πρωταγωνιστών.

Σημείωση:  Συνειδητά δεν έκανα καμία παρέμβαση στο τελικό αποτέλεσμα των εργασιών.
Το κείμενο και η εικαστική προσέγγιση των εργασιών είναι αποκλειστικό δημιούργημα των μαθητών, τους οποίους θέλω να ευχαριστήσω για την προσπάθεια και τον χρόνο που αφιέρωσαν.

Κάντε κλικ στα ονόματα των ζωγράφων για να δείτε τις εργασίες που εκπονήθηκαν από τους μαθητές.

El Greco Da Vinci Van Gogh Klimt Picasso
 Άλεξ Κωστοπουλος  Κωνσταντίνος Οικονομάκος  Κουνάνης Γιώργος Αθηνά Πελιτάρη  Πρέκα Άννα
 Γιάννης Παπαδοπουλος  Παλλές Ισίδωρος  Κύργιος Παναγιώτης Ανδρομάχη Καρυστινού  Σαμαρτζοπούλου Γιώτα
Σπυριδούλα Μαρινοπουλου Μυλωνάς Άρης Μίνγκο Θοδωρής Ηλέκτρα Μυλωνά Σκεπετάρη Πολυξένη
 Ελένη Ντεληφιλιπιδη  Πελιτάρης Χρήστος  Ντζιαρντζίδης Γιάννης Ελευθερία Παπανδρέου  Πότση Δήμητρα
 Γεωργία Κορωναίου  Μακρίδης Διονύσης  Παπαγεωργίου Στράτος Αναστασία Παπαδοπούλου  

 






 

Η αγαπημένη σας ταινία









 

Ζαλόγγου & Αράχθου | 13341 Άνω Λιόσια | 2102470555 | 2102484649 | 2gymanli@sch.gr

Copyright © 2017 - 2ο Γυμνάσιο Άνω Λιοσίων

Erotik film